ОП і БЖД

Перелік інструкцій з БЖД, які діють у Теплицькому ПАЛ

 № ІНСТРУКЦІЇ

НАЗВА

Інструктаж

1-БЖД

Інструкція з БЖД у приміщенні та на території навчального закладу під час навчально –виховного процесу

п

2-БЖД

Інструкція з БЖД підчас проведення робіт по прибиранню території ліцею та за його межами (громадські роботи)

п

3-БЖД

Інструкція з БЖД під час спортивно-масових заходів на базі навчального закладу та інших закладів освіти

ц

4-БЖД

Інструкція з БЖД під час самостійного перебування на вулиці, у громадських місцях та користуванні транспортом

п

5-БЖД

Інструкція з БЖД під час екскурсій

ц

6-БЖД

Інструкція з БЖД під час ураганів(смерчі,буревії,зливи)

ц

7-БЖД

Інструкція з БЖД  з заходів безпеки під час проведення стрільб

ц

8-БЖД

Інструкція з БЖД щодо правил поводження із вибухонебезпечними предметами

ц

9-БЖД

Інструкція з БЖД під час снігопадів і пониження температури

ц

10-БЖД

Інструкція з БЖД щодо безпечної поведінки на льоду

ц

11-БЖД

Інструкція з БЖД під час ожеледиці та в період наростання бурульок

ц

12-БЖД

Інструкція з БЖД щодо правил поводження з піротехнічними виробами

ц

13-БЖД

Інструкція з БЖД під час зимових канікул

ц

14-БЖД

Інструкція з БЖД для учнів “Правила поведінки на воді”

ц

15-БЖД

Інструкція з БЖД під час тривалих святкових днів

ц

16-БЖД

Інструкція з БЖД учнів під час літніх канікул

ц

17-БЖД

Інструкція з БЖД у навчальних кабінетах

П (у кабінеті)

18-БЖД

Інструкція з БЖД у навчальних майстернях і лабораторіях

П( у лабор)

 

 

 

19-БЖД

Інструкція з БЖД під час час проведення навчальних занять

у спортивному залі та на спортивних майданчиках

П(спортзал)

20-БЖД

Інструкція з БЖД під час занять легкою атлетикою

П(спортзал)

21-БЖД

Інструкція з БЖД під час занять спортивними іграми

П(спортзал)

22-БЖД

Інструкція з БЖД під час  занять гімнастикою

П(спортзал)

23-БЖД

Інструкція з БЖД в кабінеті інформатики

П

24 - БЖД

Інструкція з БЖД в кабінеті електротехнічних дисциплін

П

25-БЖД

Інструкція з БЖД в кабінеті хімії

П

26-БЖД

Інструкція з БЖД для проживаючих в гуртожитку

П(вихователі)

27-бжд

Інструкція з БЖД в кабінеті фізики

П

28-бжд

Інструкція з БЖД і ОП під час підготовки поверхонь під оштукатурення

П

29-бжд

Інструкція БЖД  під час виробничого навчання з професії 4121 «Офісний службовець (бухгалтерія)»

 

п

30-БЖД

Інструкція з БЖД  під час проведення масових заходів на базі інших навчальних закладів та установ.

ц

31-БЖД

Інструкція з БЖД  під час виконання демонстраційних дослідів у кабінеті хімії.

П

32-БЖД

Інструкція з БЖД  під час проведення занять (стрільб ) в тирі

П

33-БЖД

Під час нарізання різьби

П

34-БЖД

Під час щеплення плодових дерев

П

35-бжд

Під час переробки овочів

П

36-бжд

Під час обштукатурювання поверхонь

П

37-бжд

Під час кам’яних робіт

П

38-бжд

На робочому місці для учня –електрика (тільки папер варіант)

П

39_БЖД

При виконанні  монтажу,ремонту,наладки  та ТО електроустаткування,освітлювальних установок ,виконанні простих регламентних робіт

П (Січкаренко)

40 -бжд

При виконанні гіпсокартонних робіт

П

41-бжд

Під час виконання технічного обслуговування,

ремонту з’єднань та одиниць машин

П

42 -БЖД

Облицювання керамічними плитами

П

43-БЖД

Під час карантину

П

44-бжд

Щодо дотримання учнями протиепідемічних заходів на період карантину

позапл

45- бжд

Щодо дотримання працівниками протиепідемічних заходів на період карантину

позапл

46-бжд

Щодо дотримання  протиепідемічних заходів  у гуртожитку на період карантину

позапл

47-бжд

Щодо дотримання  протиепідемічних заходів  у їдальні на період карантину

позапл

48-БЖД

Instruktsia-karantyn,дистанційне навчання

позапл

49- БДЖ

Під час робіт в горячому цеху

 

П

50-БЖД

Під час робіт в овочевому  цеху

 

П

51-БЖД

Під час робіт в м’ясному цеху

П

52-БЖД

Під час робіт в рибному цеху

П

  




























































ІНСТРУКЦІЯ

З Охорони Праці

під час виробничого навчання з професії « Продавець продовольчих товарів»

1. Загальні положення

1.1  Інструкція розроблена на основі ДНАОП 0.00-8.03-93 “Порядок опрацювання та затвердження власником нормативних актів про охорону праці, що діють на підприємстві”, ДНАОП 0.00-4.15-98 “Положення про розробку інструкцій з охорони праці”, ДНАОП 0.00-4.12-99 “Типове положення про навчання з питань охорони праці”, ДНАОП 1.7.00-1.01-96 "Правила охорони праці для об'єктів роздрібної торгівлі".

1.2  За даною інструкцією учень  інструктується перед початком вивчення кожної теми навчальної програми з підготовки професії «Продавець продовольчих товарів»

Результати інструктажу заносяться до «Журналу реєстрації інструктажів з питань охорони праці», в журналі після проходження інструктажу повинні бути підписи особи, яка інструктує, та учня.

1.3  До виробничого навчання допускаються учні , які пройшли медичний огляд, вступний інструктаж з охорони праці та інструктаж на робочому місці.

1.4  Під час занять учні повинні виконувати правила внутрішнього трудового розпорядку та дбати про власну безпеку зокрема:

   Не торкатись електрообладнання, електродротів, арматури загального освітлення.

   Не виключати і не зупиняти (крім аварійних випадків) машини та механізми, робота на яких йому не доручена.

1.5  Під час виробничого навчання з професії «Продавець продовольчих товарів »на учнів можуть діяти наступні   шкідливі виробничі фактори:

   Незадовільні метеорологічні умови у виробничих приміщеннях.

   Забруднення повітря газами та пилом.

   Недостатнє освітлення.

   Високий рівень шуму та вібрації.

   Ураження електрострумом.

   Захаращеність робочого місця.

1.6  Під час виробничого навчання учні повинні працювати в спецодязі, крім того при роботі з продовольчими товарами юнаки - ретельно виголені, дівчата - охайно причесані, нігті повинні бути коротко підстриженими, за ними необхідно систематично слідкувати, на них не слід наносити лак, тому що він може попасти до продовольчих товарів

1.7  Після відлучання з робочого місця та після взаємодії з забрудненими предметами необхідно ретельно мити руки. Особливо ретельно їх необхідно мити після відвідування вбиральні, упорядкування одягу, взуття. В цих випадках руки необхідно вимити теплою водою з милом, 0,2% розчином хлорного вапна, а потім знову помити теплою водою.

Особи, які працюють в одязі з короткими рукавами, повинні мити руки до ліктів.

1.8  Під час виробничих робіт на цементну, бетонну підлогу необхідно встановлювати дерев'яну підставку висотою 50 – 60 мм від підлоги для запобігання переохолодження ніг.

1.9  Під час робіт по фасуванню муки, крохмалу, крупів  та іншх товарів які,  виділяють пил, необхідно користуватися засобами захисту органів дихання.

1.10     Через кожні 2 - 3 години роботи, стоячи на ногах, необхідно ро-бити невеликі перерви (5 - 10 хвилин), для цього на робочому місці повинен бути стілець.

1.11     Робоче місце повинно бути влаштовано таким чином, щоб на ньому не було протягів.

1.12     Робота з вантажами

   Робота підлітків з вантажами не повинна  становити  більше 1/3 робочого часу.

   Вага  окремого  вантажу  та  сумарна  вага  вантажу,  який повинні підіймати    та    переміщувати   підлітки,   не   повинна перевищувати граничних норм,

           

Примітки. 1.  Короткочасна робота - 1-2  підняття  та  переміщення     вантажу;  тривала - більше ніж 2 підняття та переміщення   протягом 1 год.  робочого часу.

   2. Календарний вік визначається як число  повних  років,  що відраховуються від дати народження.

  3. У вагу вантажу включається вага тари і упаковки.

  4. Докладене   м'язове   зусилля   при   утриманні   або  переміщенні вантажу  з   використанням   засобів   малої    механізації не повинно перевищувати граничної норми ваги    вантажу, його тривалість - не більше  3  хв.,  подальший відпочинок - не менше 2 хв.

   У вагу вантажу, що переміщується, включається вага тари і упаковки. Рівнем робочої поверхні вважається робочий рівень стола, прилавка тощо.

1.13     Вимоги до робочого місця під час виробничого навчання

• Робоче місце продавця повинно оснащатися необхідним обладнанням і інвентарем у відповідності з нормами технічного оснащення торгових об'єктів.

• Робоче місце повинно утримуватись в чистоті, захаращення робочих місць і проходів не допускається.

•Робоче місце продавця необхідно розміщувати з урахуванням найбільш зручного зв'язку з підсобними приміщеннями.

•Робочий запас товару повинен розміщуватися на прилавку і за продавцем в середній частині пристінного обладнання в радіусі зони максимальної досяжності (на рівні від 0,5 до 0,8 м від підлоги і від 1,5 до 1,65 м по ширині).

• Установка настільних ваг повинна виконуватися так, щоб станина міцно упиралася на всі чотири опори і під час роботи не сталося мимовільного переміщування чи падіння ваг.

•Товарні ваги повинні установлюватися на рівній підлозі.

1.14     Учні допущені до роботи  на обладнанні, повинні бути забезпечені і ознайомлені під розпис з інструкцією по експлуатації даного виду обладнання. Не допускаються до експлуатації обладнання не навчені особи.

1.15     При застосуванні ножів (при ручному нарізанні) вони повинні мати гладкі, без задирок, зручно і міцно насаджені дерев'яні ручки. Ріжучі частини ножів повинні своєчасно заточуватись. Ножі повинні мати на ручках захисні виступи.

2. Вимоги безпеки перед початком роботи

2.1. Перед початком роботи необхідно:

2.1.1. Звільнити робоче місце від тари та непотрібних під час роботи речей.

2.1.2. Упорядкувати робоче місце, спецодяг, спецвзуття.

2.1.3. Перевірити наявність та справність інструменту, інвентарю та устаткування.

2.1.4. Тара та інвентар повинні мати постійні закріплені за ними місця.

2.1.5. Інвентар, який береться правою рукою, розміщується справа від продавця, який знаходиться в центрі робочого місця, а той, який береться лівою рукою, розміщується зліва.

2.1.6. Товари та інвентар, які використовуються частіше, розташовуються ближче до продавця, а ті, що використовуються рідше, - подалі від нього.

2.1.7. Товари підвищеного та постійного попиту та інвентар, який використовується для них, розташовується в оптимальних зонах їх досягнення при роботі стоячи.

2.1.8. Товари, які користуються комплексним попитом, розміщуються поряд.

2.2. Перед початком експлуатації устаткування необхідно впевнитись в його справності ,перевірити наявність та справність захисного заземлення.

2.3. Перед експлуатацією обладнання для нарізки гастрономічних продуктів необхідно перевірити якість заточування ножа, надійність кріплення ножа і захисного щитка.

 3. Вимоги безпеки під час роботи

3.1. Під час виконання роботи необхідно:

3.1.1. Утримувати робоче місце в чистоті та порядку, не захаращувати проходи і підходи тарою та іншими речами.

3.1.2. Для відкриття тари використовувати відповідний інструмент (цвяходери, кліщі, молоток та ін).

3.1.3. Розкривання ящиків виконувати тільки з торцевого боку.

3.1.4. 3 відкритої тари необхідно зразу видалити з дощок цвяхи, а кінці металевої окантовки загнути всередину тари.

Забороняється залишати в порожній тарі бите скло.

3.1.5. Для зняття товарів з верхніх полиць необхідно користуватися переносними драбинами, драбинами - стрем'янками.

На нижніх кінцях сходів повинні бути гострі металеві (для дерев'яних та подібних підлог) чи гумові (для бетонних і кам'яних підлог) наконечники.

3.1.6. Забороняється користуватися зламаними драбинами.

3.1.7. Застосування драбин, збитих на цвяхах, без урізання сходин в тятиви забороняється.

3.1.8. Не користуватися замість драбин випадковими пред¬метами (бочками, ящиками та інше).

3.1.9. Банки з консервованою продукцією необхідно відкривати спеціальним ключем.

3.1.10. Відкривати пляшки необхідно штопором або ключем.

3.1.11. Тару необхідно укладати в стопи висотою не вище 2 м.

3.1.12. Не укладати тару на сходах та у проходах.

3.1.13. Під час перенесення товарів в жорсткій упаковці необхідно користуватися рукавицями.

3.1.14. Пролитий на підлогу жир, продукти, які впали, треба негайно прибрати.

3.1.15. Під час роботи з ножем необхідно бути обережним, правильно тримати його при різці продуктів (ніж необхідно тримати лезом від себе). Зберігати ножі слід в спеціальних чохлах.

3.2. Очищати ніж від засмальцювання необхідно за допомогою виделки-лопатки та чистої серветки.

3.3. У випадку необхідності відлучитися з робочого місця устаткування слід відключити.

4. Вимоги безпеки після закінчення роботи

4.1. Відключити обладнання від електромережі (крім холодильного).

4.2. Після відключення від електромережі зробити санітарну обробку та чистку обладнання.

4.3. Зовнішні поверхні обладнання необхідно протерти насухо.

4.4 Прибрати робоче місце від залишків продуктів, помити інвентар і скласти його в відповідне місце.

4.5. Зняти спецодяг, спецвзуття, покласти його в відповідне місце.

4.6. Помити обличчя, руки з милом. При можливості прийняти душ.

4.7. Доповісти керівникові про всі помічені недоліки під час роботи.

5. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1. Аварійна ситуація, що може призвести до нещасного випадку, може статися також при ураженні електричним струмом, падінні на слизькій підлозі, пораненні інвентарем.

5.2. Негайно зупинити обладнання, відключити його від електромережі в таких випадках:

   При перерві подачі електричної напруги.

   При спалахуванні  дротів і за наявності запаху горілої гуми.

   Спостерігається іскріння на електричних приладах, обладнанні.

   Появі мастильних плям в місцях з'єднання трубок, чи інших частинах холодильного устаткування.

5.3. При виникненні аварійної ситуації необхідно відключити обладнання.

   Огородити небезпечне місце та не допускати до нього сторонніх осіб.

   Повідомити про те, що сталося, керівника та виконувати його вказівки .

5.6. Якщо є потерпілі, необхідно їм надати першу медичну допомогу, а при необхідності викликати “швидку медичну допомогу”.

5.7 При виявленні ознак горіння (дим, запах горілого) сповістити про ситуацію керівника робіт(майстра в/н) та бути готовим за його вказівкою залишити приміщення відповідно до плану евакуації .

 

 

І Н С Т Р У К Ц І Я

З ОХОРОНИ ПРАЦІ  № ___

ПРИ НАВЧАННІ ВОДІННЮ ТРАКТОРІВ ТА САМОХІДНИХ МАШИН

 

1.      ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1     Трактори та самохідні сільськогосподарські машини, які виділяються для практичного водіння, повинні бути технiчно справними й вiдповiдати вимогам чинних правил з охорони праці в сільському господарстві.

1.2     Відповідно до наказу Держнаглядохоронпраці від 02.10.97 №256 заборонено використання тракторів, на яких не проведено демонтаж ручного запуску двигуна за межами кабіни.

1.3     Технічний стан трактора або самохідної сільськогосподарської машини, які використовуються для навчального водіння, повинен відповідати експлуатаційній документації завода-виготовлювача. Ці машини повинні бути обладнані дублюючим управлінням, електростартерним запуском двигуна й мати напис про небезпеку травмування під час їх запуску з увімкнутою передачею.

1.4     На тракторах або самохідних сільськогосподарських машинах з одномісною кабіною практичні заняття проводяться на рівній поверхні полігону в присутності майстра в/н. Навчальному водінню учнів на цих машинах має передувати отримання й відпрацювання ними навичок та умінь на тренажерах аналогічних технічних засобів.

1.5     До навчання водінню тракторів і самохідних сільськогосподарських машин під керівництвом майстра в/н допускаються учні з 16-річного віку, які пройшли інструктаж з охорони праці, медичний огляд і не мають протипоказань за станом здоров'я.

1.6     Учні, які допустили невиконання або порушення вимог даної інструкції з охорони праці, притягуються до відповідальності і зі всіма учнями навчальної групипроводиться позаплановий інструктаж з охорони праці.

2.      ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПЕРЕД ПОЧАТКОМ НАВЧАННЯ ВОДІННЮ

2.1 До початку практичного водiння трактора учні повинні пройти навчання й інструктаж з безпеки праці й ознайомитися:

·         з безпечними прийомами посадки в кабiну й виходу з неї;

·         з контрольно-вимiрювальними приладами й органами керування;

·         з безпечними прийомами аварійної зупинки трактора;

·         з безпечними прийомами під час запуску двигуна, рушання з мiсця, зупинки, повороту й розвороту, руху заднiм ходом, підіймання й опускання агрегатованих з трактором машин.

2.2. Перед виконанням практичних робіт слід перевірити справність всіх вузлів агрегату й надійність з’єднання агрегатованої машини з трактором.

3.ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС  НАВЧАННЯ ВОДІННЮ.

3.1.   Навчальне водіння учнiв на тракторах i самохiдних сiльськогосподарських машинах має проводитись тільки у присутностi майстра в/н на спецiально вiдведених майданчиках (полiгонах) у спецiальних мiсцях, обмежених i вiшками, для водіння учнями трактора по колу, по вiсiмцi, для тренування в`їзду в ворота (мiж двома вiхами) та пiд’їзду до причiпної машини тощо.

3.2.    Водiння трактора має здiйснюватися вiдповiдно до завдання, за заздалегiдь розробленими маршрутами, що затверджуються керівником ліцею або його заступником і узгоджуються з Державною автомобільною інспекцією.

3.3.   Не дозволяється перебувати в кабiнi трактора особам, якi не зв’язанi з виконанням навчального процесу, та такої кiлькостi осiб, що перевищує кiлькiсть мiсць у кабiнi трактора.

3.4.   Під час проведення навчальних робіт на сільськогосподарському агрегаті у полі необхідно уважно оглянути його з метою вилучення зайвих предметів.

3.5.   Якщо під час навчання використовуються одночасно два трактори, необхiдно кожному з них вiдводити на полiгонi дiлянки, роздiленi мiж собою нейтральною смугою, ширина якої повинна бути не менш як 2 м згідно з нормативно-правовими актами з охорони праці. Межi дiлянок, вiдведених для кожного трактора, повиннi бути чiтко позначенi (вiшками або iншими добре помiтними знаками)

3.6.    Передавати керування  сільськогосподарською машиною учневi може тільки майстер в/н, тільки в спеціально встановленому місці i за умови зупиненого двигуна..

3.7.   Учневі забороняється самостійно без майстра в/н займати місце в кабіні, запускати двигун і рушати з місця.

3.8.   Причіплювання до трактора, навішування на нього сільськогосподарських машин, монтаж та налагодження агрегату , роботи по технічному огляду, регулюваннях , усуненню несправностей  здiйснюється учнями пiд керівництвом i за умови безпосередньої участі майстра в/н.

3.9.   Забороняється навчання водінню трактора або самохідної сільськогосподарської машини в темний час доби, під час ожеледиці, грози і зливи, в інших умовах обмеженої видимості, а також на слизькому грунті..

4.ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ  РОБОТИ.

 4.1. По закінченні індивідуального навчання, учень спільно з майстром в/н повинен провести  контрольний огляд трактора та потрібні операції по його технічному обслуговуванню .

4.2. Поставити трактор або самохідну сільськогосподарську машину у відведене для стоянки місце.

4.3. По закінченню навчання    учень повинен  привести в порядок одяг, взуття, помити руки.

5.  ВИМОГИ  БЕЗПЕКИ В АВАРІЙНИХ  СИТУАЦІЯХ

5.1     При виникненні несправності в роботі двигуна, контрольних приладів або систем, зупинити трактор або самохідну сільськогосподарську машину, заглушити двигун і усунути несправність. Усунення несправності при працюючому двигуні забороняється. Рух дозволяється  відновити тільки після усунення несправностей.

5.2     При поганому самопочутті зупинити трактор або самохідну сільськогосподарську машину і повідомити про це майстра в/н.

5.3     При нещасному випадку потерпілому слід надати першу медичну допомогу, негайно  направити в найближчий медпункт або  викликати лікаря і сповістити про те що сталося  адміністрацію

5.4     При нещасному випадку потерпілому слід надати першу медичну допомогу, негайно  направити в найближчий медпункт або  викликати лікаря і сповістити про те що сталося  адміністрацію.

 

 

ІНСТРУКЦІЯ

з охорони праці №

 під час виробничого навчання з професії

« Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва»

 

  1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1.  Дана інструкція з охорони праці встановлює вимоги охорони праці для учнів Теплицького ПАЛ ,які навчаються за професією „тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва під час проведення виробничо­го навчання в навчально-виробничих майстернях, дільницях, на полігонах , де учні набувають первинних навичок виконання робіт.

1.2.  За даною інструкцією учень  інструктується перед початком вивчення кожної теми навчальної програми з підготовки професії «Тракторист –машиніст сільськогосподарського виробництва»

1.3.  Результати інструктажу заносяться до «Журналу реєстрації інструктажів з питань охорони праці», в журналі після проходження інструктажу повинні бути підписи особи, яка інструктує, та учня

1.4.  При розробці інструкції враховано вимоги з охорони праці під час робіт з технічного обслуговування тракторів, інших сільського­сподарських і меліоративних машин (далі - сільськогосподарські машини).

1.5.  До виробничого навчання допускаються учні , які пройшли медичний огляд, вступний інструктаж з охорони праці та інструктаж на робочому місці.

1.6.  Виробниче навчання учнів ліцею за професією "тракто­рист-машиніст сільськогосподарського виробництва" проводиться на робо­чих місцях, пов'язаних з роботами в шкідливих і важких умовах праці, дані місця повинні  відповідати нормативно-правовим актам з охорони праці.

1.7.  Ця інструкція передбачає, що учні (слухачі) протягом теоретичного навчання одержали знання про загальні вимоги охорони праці під час використання устаткування, інструменту, пристосування тощо, з яки­ми вони матимуть справу протягом виробничого навчання.

1.8.  Під час занять учні повинні виконувати правила внутрішнього трудового розпорядку та дбати про власну безпеку зокрема:

·         Остерігатись рухомих транспортних засобів;

·         Не торкатись електрообладнання, рухомих частин агрегатів та механізмів;

·         Не використовувати в роботі несправні та пошкоджені інструменти та устаткування;

·                     Не виключати і не зупиняти (крім аварійних випадків) машини та механізми, робота на яких йому не доручена.

1.9.  Під час виробничого навчання перенесення вантажів неповноліт­німи учнями має становити не більше 1/3 робочого часу в разі максимальної маси вантажу, що переноситься, а саме 11,2-12,6 кг. для хлопців 16-17 років.

1.10.   Під час виконання сільськогосподарських і ремонтних робіт осно­вними небезпечними та шкідливими виробничими факторами є :

·      рухомі автомобілі, машини, механізми, рухомі частини виробничого устаткування;

·      наявність у повітрі робочої зони шкідливих речовин (акролеїну, вугле­цю окису, вуглеводнів аліфатичних тощо), які діють через шкіряний покрив, дихальні шляхи, шлункову систему та слизові оболонки органів зору та нюху.

1.11.   Причіплювання до трактора, навішення агрегатованих машин на трактор, комплектування і налагодження сільськогосподарських агрегатів здійснюється учнями під керівництвом і за особистою участю майстра в.н.

1.12.   Учні повинні мати навички у наданні першої (долікар­ської) допомоги у разі виникнення нещасного випадку.

 

 

2.           ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПЕРЕД ПОЧАТКОМ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ

2.1.  Слід привести спецодяг у належний стан так, щоб було зручно і безпечно працювати. Взуття повинно бути на низьких підборах.

2.2.  Перед виконанням практичних робіт необхідно перевірити надій­ність з'єднання агрегатованої машини з трактором.

2.3.  Перед початком роботи на  машино-тракторному агрегаті у полі слід оглянути його з метою вилучення зайвих предметів.

2.4. Про всі недоліки необхідно повідомити майстра в.н.

 

3.           ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ

 

3.1. Не залишати робоче місце під час роботи трактора чи тракторного агрегату. Якщо необхідно залишити робоче місце, трактор повинен бути зу­пинений, двигун - вимкнений.

3.2.  Перед запусканням двигуна слід перевірити загальмованість стоян­ковим гальмом і нейтральне положення важеля коробки передач.

3.3. При необхідності проведення оглядів, регулювань, під час очищен­ня робочих органів необхідно зупинити агрегат, двигун вимкнути.

3.4.Очищення проводять спеціальними чистиками в рукавицях при зупиненому , загальмованому агрегаті з вимкненим двигуном. Не ставте при цьому ноги в зону можливого падіння (опускання) робочих органів.

3.5.Плуги ,культиватори  і дискові борони  очищайте лише призупиненому агрегаті ,а машини з активними робочими органами  - при виключеному ВВП.

3.6.  Регулювання робочих органів плугів, культиваторів та інших ґрун­тообробних знарядь треба здійснювати на спеціальному майданчику під ке­рівництвом і за участю майстра в.н.

3.7.При перевірці роботи гідравлічної системи та начіпного пристрою  не залишайте начіпне знаряддя у піднятому стані;

3.8.Будьте обережні і не знаходьтеся   поблизу неогороджених рухомих вузлів і деталей. Не розпочинайте роботу якщо знято огородження на рухомих механізмах, вузлах ,деталях трактора і агрегатованої з ним машини;

3.9. Технічне обслуговування сільськогосподарсь­ких машин необхідно проводити на спеціально виділених дільницях, які оснащені необхідним устаткуванням, пристроями, інструментами.

3.10.Під час руху агрегату не зіскакуйте і вискакуйте на нього ,не відчиняйте двері і не висовуйтеся з кабіни трактора, не ставайте на підніжки для огляду робочих органів.

3.11.Заглиблення і підіймання робочих органів виконуйте лише під час  прямолінійного руху агрегату.

3.12.Слід використовувати пристрої та інструменти, необхідні для вико­нання робіт, за призначенням, розміщувати у легкодоступних місцях , щоб унеможливити їх випадкове переміщення або падіння.

3.13. Не використовувати навісні та причіпні машини для перевезення до місця роботи. Цей переїзд має здійснюватися на спеціально відведеному транспорті.

3.14. Переїзд залізничних колій, мостів, гребель гаток а також переїзд з одного місця роботи на інше треба здійснювати тільки у присутності майстра в.н за затвердженим маршрутом.

3.15. Під час руху слід навантажувати посівні та посадкові машини на­сіннєвим матеріалом і добривами за допомогою механічних засобів заправ­лення. Ручне завантаження дозволяється тільки за умови зупиненого посівно­го агрегату.

3.16. Під час сівби зернових культур і соняшника не дозволяється вжи­вати насіння як їжу, тому що перед сівбою насіння обробляють ядохімікатами.

3.17. Усі ручні та механізовані роботи з мінеральними добривами слід виконувати під керівництвом майстра в.н.

3.18.   Забороняється користуватися відкритим вогнем у виробничих приміщеннях і на майданчиках, де знаходяться транспортні засоби, у баках та балонах яких є паливо, зберігаються або використовуються горючі та легко­займисті матеріали (бензин, гас, стиснутий і зріджений горючий газ, фарби, дизпаливо, розчинники, дерево, стружка, вата, тощо), це може призвести до пожежі.

3.19.  Необхідно проводити миття агрегатів, вузлів та деталей транспор­тних засобів у спеціально призначених приміщеннях або на відкритих май­данчиках.

3.20.  Слід застосовувати для миття та знежирення деталей, вузлів, агре­гатів тощо негорючі суміші, пасти, розчинники та емульсії, ультразвукові та інші безпечні у пожежному відношенні установки.

3.21.  Збирати та зливати відпрацьовані мастила необхідно спеціальни­ми пристроями або візками, що унеможливлюють їх розливання при заміні в сільськогосподарських машинах.

3.22.Не зупиняйтесь, не ремонтуйте і не обслуговуйте агрегат  під лініями електропередач.

3.23.  Під час грози, зливи треба припинити польові роботи і відійти у безпечне місце.

 

4.ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ РОБІТ

 

4.1.  Після закінчення робіт необхідно поставити сільськогосподарську машину на відведене для неї місце, вимкнути двигун, очистити від бруду по­верхню, перевірити надійність стоянкового гальма.

4.2.  У кінці кожного навчального уроку слід прибирати з робочого міс­ця відпрацьовані матеріали. Пролиті легкозаймисті та горючі матеріали не­гайно видаляти.

4.4.  Необхідно повідомити майстра в.н. про всі порушення та недоліки, які були виявлені під час роботи.

4.5.  Слід зняти спецодяг, вимити руки та обличчя теплою водою з ми­лом, при можливості прийняти душ.

 

5. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ В АВАРІЙНИХ СИТУАЦІЯХ

 

5.1. У разі виникнення будь-якої аварійної ситуації (несправність дви­гуна або іншого обладнання сільськогосподарських машин, спалах чи заго­ряння легкозаймистих речовин безпосередньо на робочому місці, на сусідніх ділянках тощо), при небезпеці для людей негайно повідомити майстра в.н та взяти участь в усуненні виниклої несправності чи її локалізації за вказів­кою майстра в.н, не порушуючи при цьому вимог охорони праці.

5.2.  Якщо сталася пожежа слід негайно повідомити майстра в.н, виконувати всі його вказівки щодо ліквідації небезпеки.

5.3.  У разі виникнення нещасного випадку і травмування людей потер­пілий або свідок нещасного випадку повинен повідомити про нещасний ви­падок майстра в.н і вжити заходів щодо надання необхідної допомоги потерпілому.

Якщо потерпілий зможе самостійно йти до лікувально-профілактичного закладу або у медпункт - супроводити його, бо в цей час його стан може раптово погіршитись.

 

 

ІНСТРУКЦІЯ

З Охорони Праці

майстра виробничого навчання

1. Загальні положення

1.1. Дана Інструкція є нормативним документом в межах Теплицького  професійного аграрного  ліцею. Охорона праці майстра виробничого навчання заснована на чинному законодавстві (Закон України «Про охорону праці», Закон України «Про освіту», Закон України «Про обов’язкове державне соціальне страхування, Закон України «Про пожежну безпеку», «Кодексі законів про працю» та нормативно-правових актів з питань охорони праці, пожежної безпеки, техніки безпеки та безпеки життєдіяльності.

1.2. Майстер виробничого навчання зобов’язаний виконувати всі вимоги «Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу» ДСанПін 5.5.2.008-01, затверджених постановою Головного санітарного лікаря України від 14.08.2001 р. № 63 і погоджених Міністерством освіти і науки України від 05.06.2001 р. і нести безпосередню відповідальність за безпечний стан учбових місць, обладнання, приладів, інструментів, інвентарю тощо.

1.3. Майстер в процесі проведення навчально-виховного процесу:

- не має права використовувати інструменти та інше обладнання, яке не передбачене темою навчального завдання;

- зобов’язаний здійснювати проведення вступних та первинних інструктажів для учнів з безпеки життєдіяльності за умов їх реєстрації в спеціальному журналі у відповідності до «Положення про навчання учасників навчально-виховного процесу Теплицького  професійного аграрного  ліцею».

- несе відповідальність за здоров’я та життя учнів та безпечне проведення навчально-виховного процесу в навчальних майстернях, а також проводить.:

- вступний інструктаж з безпеки життєдіяльності проводиться один раз при зарахуванні учня до закладу за програмою вступного інструктажу;

- первинний інструктаж проводиться три рази на рік (на початку навчального року, перед зимовими канікулами та перед літніми канікулами) за програмою первинного інструктажу;

- інструктаж з безпечного поводження в навчальній майстерні (лабораторії)(один раз на рік перед початком навчання в майстерні);

- інструктаж з техніки безпеки ( кожного разу перед початком кожної практичної роботи із використанням небезпечних матеріалів та інструменту або шкідливих матеріалів)

- за необхідності проводити цільові інструктажі з безпеки життєдіяльності для за окремими Інструкціями.

- несе особисту відповідальність за збереження життя і здоров’я учнів на навчально-практичних заняттях в навчальних майстернях, інших заходах;

- повідомляти директора закладу або його заступника про кожний нещасний випадок, що стався з учасниками навчально-виховного процесу, організовувати надання першої медичної (долікарської) допомоги потерпілому, а в разі необхід­ності організувати надання спеціалізованої медичної допомоги;

- організовувати евакуацію учнів з приміщення в разі пожежі та інших аварійних ситуацій, чи стихійного лиха.

1.4. Майстер один раз на три роки проходить обов'язкове навчання з охорони праці та безпеки життє­діяльності, а також (за необхідністю) спеціальне навчання(майстри в.н. з професій які зазначені в переліку професій з підвищеною небезпекою та там де є потреба у професійному доборі)та спеціальне навчання з електробезпеки з наступною атестацією із присвоєнням кваліфікаційної групи з електробезпеки (електродопуску) не нижче ІІ групи згідно з «Положення про навчання учасників навчально-виховного процесу Теплицького професійного ліцею.

1.5. При оформленні на роботу майстер проходить первинний медичний профілактичний огляд, а в подальшому 1 раз на рік повторні медичні профілактичні огляди, з відміткою в санітарній книжці та (за необхідністю) у посвідченні з електробезпеки про допуск до роботи.

1.6. Після підписання наказу про зарахування на роботу майстер зобов’язаний ознайомитись з вступним інст­руктажем та первинним інструктажем на робочому місці, в подальшому 1 раз в три місяці проходити навчання у вигляді повторних інструктажів.

1.7. Майстер:

- використовує навчальні майстерні за призначенням, як приміщення для проведення практичних занять із спеціальності та інших навчально-виховних заходів;

- експлуатує навчальні майстерні(лабораторії) тільки при наявності затвердженого директором закладу щорічного «Акту-дозволу на проведення занять в кабінеті», оформленого комісією ;

- оформлює в навчальній майстерні (лабораторії)куточок по охороні праці та безпеки життєдіяльності де розміщує нормативні матеріали, повідомлення, інструкції з охорони праці та безпеки життєдіяльності та плакати безпечних прийомів праці та навчання;

- забезпечує додержання учнями вимог безпеки та гігієни в навчальній майстерні (лабораторії)та підсобних роздягальнях ;

- організовує зберігання та безпечну експлуатацію обладнання, підго­товку його до проведення практичних занять.

2. Вимоги безпеки перед початком роботи

2.1. Майстер до початку проведення практичного навчання в навчальній майстерні (лабораторії)повинен:

- перевірити справність обладнання, вентиляції та системи електричного живлення. В разі виявлення пошкоджень, які несуть небез­пеку, проведення занять в навчальній майстерні (лабораторії)не проводити занять до усунення виявлених недоліків;

- впевнитись у наявності засобів надання першої медичної до­помоги та протипожежного інвентарю;

- чітко визначити порядок і безпечні правила проведення навчальних занять та довести їх до учнів, а також- провести інструктаж з безпечної поведінки учнів в навчальній майстерні;

- в разі проведення навчально-практичних занять із застосуванням верстатів та інструментів або інших засобів навчання, які можуть привести до травмування попередньо провести інструктаж з безпеки за темою занять та зафіксувати проведення інструктажу у журналі.

3. Вимоги безпеки під час роботи

3.1.  Майстер  контролює обстановку під час занять та забезпечує безпечне проведення навчального процесу.

3.2.  Майстру забороняється залишати учнів, з якими він проводить навчальні заняття, екскурсії тощо, без нагляду.

3.3.  Майстер  повинен вживати заходи дисциплінарного впливу до учнів, які свідомо порушують правила безпечної поведінки під час занять

3.4.  Якщо під час занять раптово погіршився стан здоров'я одного з учнів або майстра, мають бути прийняті екстрені заходи:

·           при погіршенні стану здоров'я учня (запаморочення, втрата свідомості, кровотеча з носа і т. ін.) майстер  надає йому необхідну першу (долікарську) допомогу та викликає медичного працівника;

·           при погіршенні стану здоров'я майстра учні повідомляють про це керівника закладу. Керівник надає допомогу хворому та вживає заходів щодо продовження занять з учнями.

3.5.  За своїми посадовими обов’язками майстер може виконувати виробничі функції за межами свого робочого місця, навчального закладу. Слід бути обережним під час пересування в коридорах, сходами навчального закладу та інших приміщеннях, будівлях та спорудах (уникаючи потенційні небезпеки). Дотримуватись правил дорожнього руху під час пересування вулицею.

3.6.  Проведення занять із використанням верстатів та небезпечних інструментів в навчальній майстерні (лабораторії)дозволяється за умов, якщо:

- забезпечено вільний вихід з майстерні в коридор або на сходовий марш (втому числі і через підсобку, роздягальню);

- проходи до дверей між рядами верстатів та обладнання не захара­щені стороннім крамом і прохід становлять 0,8 м.;

- у майстерні присутні учні тільки однієї групи;

- електропроводка в майстерні стаціонарна і виконана відповідно до вимог техніки безпеки та промислової санітарії. Забороняється використання електричних подовжувачів;

- виконується Інструкція з експлуатації інструменту.

4. Вимоги безпеки після закінчення роботи

4.1. Майстер забезпечує:

- організований вихід учнів з майстерні у коридор;

- провітрювання приміщення до початку наступних занять;

- вологе прибирання раз на добу після закінчення навчально-виховного процесу.

4.2. Після закінчення роботи майстер зобов'язаний:

·         Привести в порядок робоче місце.

·         Прибрати в установлені місця наочні посібники, журнал, зошити, інструменти, спецодяг
та засоби захисту, інші матеріали.

·         Закрити вікна, кватирки, вимкнути світло та електрообладнання, закрити приміщення та здати ключі у місце їх зберігання.

·         Повідомити керівництво ліцею про виявлені порушення з охорони праці.

5. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1. При виявленні ознак горіння необхідно негайно повідомити про це адміністрацію закладу і викликати пожежну охорону по телефону -101. В разі необхідності викликати інші рятувальні служби.

5.2. Евакуювати дітей з майстерні та перевірити всіх по списку учнів, які були присутні на заняттях.

5.3. При прибутті на пожежу пожежних підрозділів, забезпечити вільний доступ на територію закладу (в тому числі і в кабінети, майстерні тощо).

5.4. При можливості майстер бере участь у допомозі по гасінню пожежі, надає консультації про конструктивні і технологічні особли­вості об'єкта, організовує залучення до вжиття необхідних заходів, пов'язаних із ліквідацією пожежі та попередженням її розвитку.

5.5. Приблизний план гасіння пожежі в майстерні:

№ п/п

Назва дії

Порядок і послідовність дій

Посада, прізвище виконавця

1

повідомлення про пожежу

Викликати пожежну команду по тел. -101 чи з посильним, повідомити адміні­страцію закладу про пожежу. Відключи­ти газ, електроенергію, виключити вентиляцію, підготувати до виносу ящик з ЛВР і кіноплівку. Привести до готовності первинні засоби гасіння.

староста

групи, члени

учнівської добровільної пожежної дружини (ДПД)

2

евакуація

учнів з

приміщення

Заспокоїти учнів і попередити виникнення паніки. Вивести учнів по коридорах і сходах відповідно до плану евакуації на вулицю чи в при­міщення, де немає вогню. Перевірити число учнів у класі по списку.

майстер

3

розміщення

евакуйованих учнів

В зимовий час розмістити в___________________ , а

(вказати приміщення)

в теплий час в __________________________________

(вказати приміщення)

адміністрація закладу

4

Організація гасіння поже­жі первинними засобами пожежогасіння

За допомогою членів ДПД організувати оточення палаючих приміщень. Гасіння пожежі за допомогою підручних засобів. Виділення посильних для зустрі­чі пожежної команди і показати найкоротший і зручний підхід до осередку пожежі

Члени ДПД

співробітники закладу

5

Участь у га­сінні пожежі по прибуттю пожежної команди

Показати представникам пожежної охорони шляхи до осередку пожежі, в приміщенні. Показати пожежникам приміщення, де можуть бути люди, а також місце, де в кабі­неті є горючі матеріали

Члени ДПД майстер адміністрація

 Надання медичної допомоги

У всіх нещасних випадках необхідно надати першу медичну долі карську допомогу потерпілому і одночасно викликати кваліфіковану медичку допомогу.

Дії майстра в/н  при наданні першої долікарської допомоги.

Надання першої медичної допомоги треба починати з оцінки загального стану потерпілого і на підставі цього скласти думку про характер пошкодження.

1.  У разі різкого порушення або відсутності дихання, зупинки серця негайно зробити штучне дихання та зовнішній масаж серця, викликати швидку медичну допомогу.

2.  Дії при ураженні електричним струмом:

   необхідно звільнити потерпілого від дії електричного струму, відключивши електрообладнання від джерела живлення, а при неможливості відключення – відтягнути   його від струмоведучих частин за одяг або застосувавши підручний ізоляційний матеріал;

   за відсутності у потерпілого дихання і пульсу  необхідно робити йому штучне дихання і непрямий (зовнішній) масаж серця, звернувши увагу на зіниці. Розширені зіниці свідчать про різке погіршення кровообігу мозку. При такому стані оживлення потрібно починати негайно, після чого викликати швидку медичну допомогу.

3.  Дії при пораненні:

   для надання першої допомоги при пораненні необхідно розкрити індивідуальний пакет, накласти на рану стерильний перев`язувальний     матеріал і зав’язати її бинтом;

   якщо індивідуального пакету немає, то для перев`язки необхідно використати чисту носову хустинку, чисту полотняну ганчірку тощо. На те місце ганчірки, що приходиться безпосередньо на рану, бажано накапати декілька капель настойки йоду, щоб одержати пляму, розміром більше   рани, а після цього накласти ганчірку на рану.

4.  Дії при переломах, вивихах, ударах, розтягненні:

   при переломах і вивихах кінцівок необхідно пошкоджену кінцівку укріпити шиною, фанерною пластинкою, палицею, картоном, або іншим подібним предметом. Пошкоджену руку можна також підвісити за допомогою перев`язки або хустки до шиї і прибинтувати до тулуба;

   при передбачуваному переломі черепа (несвідомий стан після удару голови, кровотеча з вух або рота) необхідно прикласти до голови холодний предмет (гілку з льодом або снігом, чи холодною водою) або зробити холодну примочку;

   при підозрі перелому хребта необхідно потерпілого покласти на дошку, не підіймаючи його, чи повернути потерпілого на живіт обличчям униз    наглядаючи при цьому, щоб тулуб не перегинався з метою уникнення ушкодження спинного мозку;

   при переломі ребер, ознакою якої є біль при диханні, кашлю, чханні, рухах необхідно туго забинтувати груди чи стягнути їх рушником під час видиху.

5.  Дії при теплових опіках:

   при опіках вогнем, парою, гарячими предметами ні в якому разі не можна відкривати пухирі, які утворюються та перев`язувати опіки бинтом;

   при опіках першого ступеня (почервоніння) обпечене місце обробляють ватою,   змоченою етиловим спиртом;

• при опіках другого ступеня (пухирі) обпечене місце обробляють спиртом, 3% марганцевим розчином   або 4% розчином таніну;

   при опіках третього ступеня (зруйнування шкіряної тканини) накривають рану стерильною пов’язкою та викликають лікаря.

6.  Дії при  кровотечі:

   для того, щоб зупинити кровотечу, необхідно підняти поранену кінцівку вверх, кровоточиву рану закріпити перев`язувальним матеріалом (із пакета), складеним у клубочок, придавити її зверху, не торкаючись самої рани, потримати протягом 4-5хв; якщо кровотеча зупинилася, то, не знімаючи накладеного матеріалу поверх нього покласти ще одну подушечку з іншого пакета чи кусок вати і забинтувати  поранене місце (з деяким натиском);

   при сильній кровотечі, яку не можна зупинити  пов`язкою застосовується здавлювання кровоносних судин, які живлять поранену область, за допомогою згинання кінцівок у суглобах, а також пальцями, джгутом бо закруткою; при великій кровотечі необхідно терміново викликати лікаря.

 

 

ІНСТРУКЦІЯ

З Охорони Праці

під час виробничого навчання на виробництві для

лицювальників-плиточників

1. Загальні положення

1.1  Інструкція розроблена на основі ДНАОП 0.00-8.03-93 “Порядок опрацювання та затвердження власником нормативних актів про охорону праці, що діють на підприємстві”, ДНАОП 0.00-4.15-98 “Положення про розробку інструкцій з охорони праці”, "Типової інструкції з охорони праці для працівників будівництва, промисловості будівельних матеріалів і житлово-комунального господарства"

1.2  Учні при провадженні робіт зобов'язані виконувати вимоги безпеки, викладені в даній інструкції, а також вимоги інструкцій заводів-виготовлювачів по експлуатації технологічного оснащення, устаткування, інструменту, застосовуваних у процесі роботи.

1.3  До виробничого навчання на виробництві допускаються учні , які пройшли медичний огляд, вступний інструктаж з охорони праці та інструктаж на робочому місці.

1.4  Під час занять учні повинні виконувати правила внутрішнього трудового розпорядку та дбати про власну безпеку зокрема:

· Не торкатись електрообладнання, електродротів, арматури загального освітлення.

· Не виключати і не зупиняти (крім аварійних випадків) машини та механізми, робота на яких йому не доручена.

1.5 Учні  не повинні приступати до виконання робіт при наступних порушеннях вимог безпеки:

· несправності технологічного оснащення, засобів захисту працюючих і інструменту;

· нагромадження або недостатньої освітленості робочих місць і підходів до них;

· загазованості або пилу в приміщенні, а також при сильному вітрі і атмосферних опадах;

· порушення стійкості засобів підмощування і конструкцій будівель і споруд.

1.6  Під час виробничого навчання на виробництві учні повинні працювати в спецодязі та спецвзутті відповідно до санітарних норм, Взуття повинно бути на низькому підборі, головний убір – кепка.  для захисту від механічних впливів лицювальники зобов'язані використовувати комбінезони бавовняні, рукавиці комбіновані крім того  при обробці каменів слід використовувати респіратор і захисні окуляри, а при виконанні робіт із застосуванням кислоти - гумові чоботи, рукавички і фартухи.

1.7  При використанні абразивного інструменту слід переконатися у відсутності тріщини на абразивному кругу.

1.8  Роботи проводяться тільки в присутності та з дозволу майстра виробничого навчання.

1.9  Робота з вантажами

   Робота підлітків з вантажами не повинна  становити  більше 1/3 робочого часу.

   Вага  окремого  вантажу  та  сумарна  вага  вантажу,  який повинні підіймати    та    переміщувати   підлітки,   не   повинна перевищувати граничних норм,

           

Примітки. 1.  Короткочасна робота - 1-2  підняття  та  переміщення     вантажу;  тривала - більше ніж 2 підняття та переміщення   протягом 1 год.  робочого часу.

   2. Календарний вік визначається як число  повних  років,  що відраховуються від дати народження.

  3. У вагу вантажу включається вага тари і упаковки.

  4. Докладене   м'язове   зусилля   при   утриманні   або  переміщенні вантажу  з   використанням   засобів   малої    механізації не повинно перевищувати граничної норми ваги    вантажу, його тривалість - не більше  3  хв.,  подальший відпочинок - не менше 2 хв.

   У вагу вантажу, що переміщується, включається вага тари і упаковки. Рівнем робочої поверхні вважається робочий рівень стола, прилавка тощо.

1.10. Робоче місце учня повинно бути розбите на зони: робочу ,складську, пересувну.

   робоча – це де учень буде виконувати вправи по виконанню лицювальних робіт.

   складська – зона в якій розташовано матеріал та інвентар, який необхідний при виконанні вправи, вона повинна бути розташована так, щоб не заважала при роботі.

   пересувна – це зона для пересування по між складською та робочою зонами.

2. Вимоги безпеки перед початком роботи

2.1. Перед початком роботи необхідно підготувати робоче місце та інструменти:

·      перевірити робоче місце і підходи до нього на відповідність вимогам безпеки ,звільнити робоче місце від непотрібних під час роботи речей.

·       упорядкувати спецодяг, спецвзуття,засоби індивідуального захисту

·       підібрати технологічне оснащення, інструмент, устаткування, необхідні при виконанні робіт, перевірити їх на відповідність вимогам безпеки.

 3. Вимоги безпеки під час роботи

  3.1. В процесі роботи учні зобов'язані дотримуватися таких вимог безпеки:

· виконувати обробку (пиляння, свердління, шліфування) облицювальних каменів у спеціально відведених для цього місцях на верстатах або із застосуванням механізованого інструменту;

·  не здійснювати розпилювання каменів без огородження абразивного круга;

·  при різанні і перерубанні керамічних плиток та підгонці каменів ручним або механізованим інструментом ударної дії користуватися захисними окулярами. Підтісування і рубання плитки на колінах заборонено;

·  при укладанні облицювальних плиток на цементному розчині користуватися гумовими напальчниками або тонкими гумовими рукавичками, при цьому попередньо натерши руки тальком або порошком з крейди;;

·  при очищенні поверхонь металевими щітками або іншими інструментами і пристосуваннями застосовувати захисні окуляри, а при роботі з кислотою розчин не більше 5%-ної концентрації;

·  застосовувати ручний електрифікований інструмент з подвійною ізоляцією.

· при роботі з цементом, вапном і іншими пильними речовинами необхідно користуватися засобами індивідуального захисту (окулярами, респіраторами).

· при просіванні мармурової крихти чи щебню вручну сито необхідно встановлювати з навітряного боку.

·  під час роботи при відбитті старої штукатурки і плитки роботу треба виконувати в захисних окулярах. Відбивання штукатурки слід робити легко, поступовим ударом молотка на довгій ручці, знаходячись, по можливості, далі від місця її падіння.

· не дозволяється завантажувати і очищати лопатами та іншим інструментом барабани і корита змішувальних машин під час роботи (на ходу).

· сортування плитки та інші підсобні роботи слід виконувати в робочих рукавицях.

  3.2. Не дозволяється прийом їжі і паління на робочих місцях.

4. Вимоги безпеки після закінчення роботи

  4.1. Після закінчення робіт необхідно:

  - зібрати і очистити інструмент і пристосування, упорядкувати робоче місце;

  - очистити робоче місце від залишків матеріалу і будівельного сміття;

  - зняти спецодяг і прибрати його у спеціально відведене місце;

  - про неполадки, що виникли під час роботи, повідомити майстра в/н;

  - відключити електроінструменти і механізми від електромережі;

  - вимити водою з милом обличчя і руки.

5. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1. Виконання лицювальних робіт на лісах, під час грози, ожеледі, туману, при швидкості вітру 15 м/с і більше не допускається

5.2.Аварійна ситуація, що може призвести до нещасного випадку, може статися  при ураженні електричним струмом, падінні на слизькій підлозі, пораненні інвентарем.

5.3. Негайно зупинити обладнання, відключити його від електромережі в таких випадках:

   При перерві подачі електричної напруги.

   При спалахуванні  дротів і за наявності запаху горілої гуми.

   Спостерігається іскріння на електричних приладах, обладнанні.

5.4. При виникненні аварійної ситуації необхідно:

       Відключити обладнання.

       Якщо є потерпілі, необхідно їм надати першу медичну допомогу, а при необхідності викликати “швидку медичну допомогу”.

       Огородити небезпечне місце та не допускати до нього сторонніх осіб.

       Повідомити про те, що сталося, керівника та виконувати його вказівки .

5.5. При виявленні ознак горіння (дим, запах горілого) сповістити про ситуацію керівника робіт(майстра в/н) та бути готовим за його вказівкою залишити приміщення відповідно до плану евакуації .

 

 

ІНСТРУКЦІЯ

З БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ № 45-БЖД

 

щодо дотримання працівниками  ліцею протиепідемічних  заходів на період карантину у зв'язку

з поширенням коронавірусної хвороби (СОVID-19)

   З метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (СОVID-19) у2020-2021  навчальному році в  Теплицькому  ПАЛ працівникам  ліцею слід дотримуватися наступних правил:

 

1.Загальні правила на період карантину


2.Вхідний скринінг та правила поведінки персоналу

·        Допуск до роботи персоналу ліцею  здійснюється за умови використання засобів індивідуального захисту (респіратора, захисного щитка або маски, в тому числі виготовленої самостійно) після проведення термометрії безконтактним термометром.

·       Увесь персонал закладу проходить термометрію перед початком робочого дня. Дані заносяться у  журнал термометрії .

·        Відповідальна особа (медична сестра або інша уповноважена особа) оглядають персонал закладу перед початком роботи на наявність симптомів гострого респіраторного захворювання (кашель, нежить, осиплість голосу, почервоніння очей).

·        У разі виявлення співробітника з підвищеною температурою тіла або з вищевказаними симптомами, такий співробітник не допускається до роботи з рекомендаціями звернутись за медичною допомогою до сімейного лікаря. Про такий випадок повідомляється директору та робиться відмітка в Журналі Термометрії про недопущення до роботи.

·       При появі підвищеної температури тіла (вище 37,1ºС) або респіраторних симптомів вдома працівник закладу повідомляє свого безпосереднього керівника та не виходить на роботу, одночасно звертаючись за медичною допомогою.

·         Слід обмежити близькі контакти між персоналом. За можливості максимально використовувати засоби зв’язку (інтернет, телефон) для вирішення питань, що не потребують особистої присутності.

·         Засоби індивідуального захисту мають використовуватися з розрахунку 1 захисна маска на 3 години роботи.

·         Після кожного зняття засобів індивідуального захисту та перед одяганням чистих засобів індивідуального захисту, працівник повинен ретельно вимити руки з милом або обробити їх антисептичним засобом.

3. Протиепідемічні  заходи під час навчального процесу

·         Педагогічні працівники ліцею(викладачі .майстри в.н. і ін.) перед початком занять проводять  опитування учасників освітнього процесу щодо їх самопочуття та наявності симптомів респіраторної хвороби.

·         Якщо у учня (учениці) виявлено ознаки гострої респіраторної хвороби, за відсутності батьків, здобувач освіти одягає маску, його тимчасово ізолюють в спеціально відведеному приміщенні закладу, інформуються батьки (інші законні представники) та приймається узгоджене рішення щодо направлення до закладу охорони здоров'я.

·         Після вилучення особи з симптомами інфекційної хвороби в приміщенні, де перебувала така особа, проводиться провітрювання поза графіком та дезінфекція висококонтактних поверхонь

·         Вхід до приміщень закладу дозволяється при наявності захисної маски або респіратора.

·          Захисні маски можуть не використовуватися під час проведення занять у навчальних приміщеннях.

·         Під час пересування приміщеннями ліцею  використання захисних масок є обов'язковим.

·         Слід уникати місць скупчення учасників освітнього процесу, зокрема в коридорах та місцях входу-виходу з навчальних корпусів.

·         Якщо наш регіон,буде віднесено до  «помаранчевого» рівня епідемічної небезпеки, педагогам в процесі викладання навчальної дисципліни слід використовувати захисні щитки.

·         Багаторазовий захисний щиток використовується та дезінфікується відповідно до інструкції виробника.

·         За можливості слід проводити занять з окремих предметів на відкритому повітрі.

·         Проведення занять у класах (аудиторіях) дозволено лише для окремих груп.

·         Заповненість лекційних залів під час проведення занять, що передбачають поєднання кількох класів (груп), не повинна перевищувати 50% при забезпеченні максимальної дистанції між здобувачами освіти.

·         На всіх входах до навчальних корпусів  організовано  місця для обробки рук антисептичними засобами. Місця для обробки рук позначено вказівником про правила та необхідність дезінфекції рук (банер, наклейка, тощо).

·         Необхідно дотримуватися раціонального використання запасних виходів із корпусів ліцею, використання розмітки на підлозі, що полегшує організацію двостороннього руху коридорами навчальних корпусів.

·         Після кожного навчального заняття  проводяться провітрювання впродовж не менше 10 хвилин. При провітрюванні слід забезпечити безпеку дітей.

·         Після проведення занять у кінці робочого дня необхідно провести очищення і дезінфекцію поверхонь (в тому числі дверних ручок, столів, місць для сидіння, перил, тощо).

·         Використані засоби індивідуального захисту (захисні маски. респіратори, гумові рукавички), паперові серветки слід утилізувати в окремі контейнери/урни (картонні або пластикові), з кришками та поліетиленовими пакетами з  маркуванням «використані засоби індивідуального захисту», які встановлені біля входу в корпуси ліцею , в коридорах та санвузлах;

4. Головні правила щодо  гігієни рук

 Миття рук з милом

  • Основним заходом гігієни рук в умовах ліцею є миття з милом.
  • Використання антисептику доцільне лише в тому випадку, коли немає доступу до води та мила.
  • Протирання рук вологими серветками з метою знезараження або в якості заміни миття рук недоцільне та неефективне.
  • Миття рук з милом необхідне у таких випадках:
    перед початком робочої зміни та після прогулянки
    перед прийомом, приготуванням та роздачою їжі
    після відвідування туалету
    коли руки явно забруднені.
  • Тертя рук з милом повинно тривати не менше 30-40 секунд.
  • Кожен рукомийник для миття рук має бути обладнаний рідким милом в дозаторі та одноразовими рушниками. Використання багаторазових рушників заборонено.

Обробка рук антисептиком

·         Кількість антисептику на одну обробку – не менше 3 мл. Якщо неможливе використання настінних або настільних дозаторів помпового типу, слід надавати перевагу кишеньковим санітайзерам з кришкою, що може відкриватись та закриватись одним пальцем.

·         Для ефективної обробки рук використовувати антисептичні засоби з загальним вмістом спирту не менше 60%.

·         Обробка рук антисептиком проводиться методом втирання протягом 30 секунд.

·         Перед нанесенням антисептику руки мають бути повністю сухі. Нанесення антисептику на вологі руки подразнює шкіру та знижує ефективність дії антисептичного засобу.

5. Дії при виявленні симптомів хвороби під час навчального процесу

·  При виявленні симптомів хвороби (температура тіла вище 37,1°С, кашель, осиплість голосу, почервоніння
очей) у працівника закладу, він/вона негайно відсторонюється від роботи. За можливості, він/вона самостійно повертається до дому та негайно звертається до сімейного лікаря. За тяжкого стану, на працівника одягається медична маска, він/вона відправляється в ізоляційну кімнату, де чекає прибуття машини «Швидкої допомоги».

·  Після вилучення особи з симптомами інфекційного захворювання в тих приміщеннях, де перебувала така
особа, проводиться провітрювання поза графіком та дезінфекція висококонтактних поверхонь.

·  У випадку підтвердження в учня або працівника ліцею COVID-19, проводиться визначення кола контактних
осіб. Усі контактні особи відправляються на самоізоляцію під медичний нагляд сімейного лікаря на 14 днів з дня останнього контакту з особою, в якої підтверджений випадок COVID-19.

 

 

 

 


 

 

 

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Шановні абітурієнти ! Теплицький професійний аграгний ліцей Вінницької  області продовжив набір на навчання до 01.10.2021р.